هفت دقیقه

حاوی الفاظ رکیک

هفت دقیقه

حاوی الفاظ رکیک

Safe

بسیار بسیار حرف ها برای گفتن دارم از فمنیسم و گندی که میتونه به کل سیستم بزنه و از مشکلات و حرف ها و حدیث ها و از جریانات اخیری که به نتیجه نمیرسه 

وبلاگ من متاسفانه سراسر سایبریه، سایبری نباشه دوستان عرزشی هستن، به همین جهت نمیشه هر مطلبی رو نشر داد 

حسین رونقی رو به بیمارستان منتقل کردن با وضع بد جسمی، کماکان خیلی ها ایشون رو نمیشناسند

نویسنده ی گاماسیاب ماهی ندارد  رو خیلی ها نمیشناسن و مهم هم نیست.

اصلا مهم نیست شما کی رو بشناسی کی رو نشناسی وقتی هدفت چیز دیگه ایه.

در این جریانات جدا از صدمات جسمی و جانی مردم و اسیب های اقتصادی زیادی حکومت و مردم رو تهدید میکنه.

ترومای ناشی از اسیب روانی در پی حوادث گذشته بیش از پیش نوجوانان و جوانان رو تحت تاثیر قرار میده.

تاثیر و میل به خودکشی‌ در جوامعی مه در خطر قحطی، جنگ، اپیدمی جمعی هستن به جهت تلاش برای بقا کمتر میشه اما در این خصوص پیام های ضد و نقیض زیادی در خصوص خودکشی رنج سنی چهارده تا هجده سال دریافت میشه.

اگر دقت کرده باشین بیشترین طعمه های خودشون رو از بین کسانی انتخاب میکنن که تک والدی باشن و از خانواده ی کم جمعیت، تا صدای اعتراض رو با سرکوب ها خفه کنن.

سوگ و سوگواری و تاثیر اون بر روان به نحوی هست که ضعف نهان رو اشکار میکنه و درواقع روی نقطه ضعف شما دست میذاره و از احساسات شما سو استفاده میکنه و غم جای خم رو میگیره.

تکمیل مراحل سوگواری برای هرکس متفاوته از پدری که پسر دو ساله ش رو از دست میده و بعد از یک هفته مشغول فعالیت های عادی و روزمره ش میشه تا پدری که هجده سال پیش پسر چند روزه ش رو از دست میده و همچنان هر سال با هر مناسبت یاد پسر از دست داده ش میفته و این غم تماما همراهشه.

غم به تنهایی جای خشم رو نمیگیره و احساسات ثانویه ی دیگری که پیوست غم محسوب میشن هم به همراه داره، مثل ضعف، بی حسی، افسردگی در موارد حاد و ترومای ناشی از حادثه و دیگر مسائل.


ترومای روانی رو دست کم نگیرید : اسم فلان شهر که میاد ناخوادگاه ناراحت میشید و اشک توی چشماتون جمع میشه یا لحظه ای ساکت میشید و به فکر فرو میرید یا ناخوداگاه یاد خاطره ی بدی که رخ داده میفتید.


یک مثال خیلی خوبی که میتونم بزنم تا ترومای روانی رو واضح تر بیان کنه اینه که بچه ای که حریم خصوصی نداره و تحت کنترل شدید پدر و مادرشه همون علایمی رو بروز میده که بچه ای تحت تجاوز قرار گرفته.


متاسفانه اسیب های روانی ناشی از اتفاقات اخیر بشدت بالاست و ما را به سخت جانی خود این گمان نبود اینجا مشخص میشه.


بیش از این نمیتونم چیزی بگم خیلی دوست دارم مفصل تر تک تک جریانات رو بررسی و انالیز کنم مه با شرایط فعلی میسر نیست.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد